Licencja LAPL(A)
Licencja pilota rekreacyjnego (nazywana również licencją pilota lekkich statków powietrznych) to nowość od roku 2014 na rynku szkoleń lotniczych. Uprawnia ona do pilotowania statków powietrznych (samolotów lub motoszybowców turystycznych) o maksymalnej poświadczonej masie startowej 2.000 kg lub mniej, przewożących maksymalnie 3 pasażerów, w taki sposób, że na pokładzie statku powietrznego nie znajdują się więcej niż 4 osoby.
Licencja ta uprawnia zatem to pilotowania zdecydowanej większości popularnych, nie tylko tych najmniejszych samolotów. Co więcej, pozwala na zabranie w powietrze więcej niż tylko jednej osoby. Ciekawostką jest, że posiadając licencję pilota LAPL(A) można pilotować również samolociki ultralekkie, jedynie po krótkim przeszkoleniu na konkretny typ statku powietrznego.
Szkolenie teoretyczne
Teoretyczny kurs pilota obejmujący programowo 102 godziny odbywa się w systemie e-learning.
Szkolenie e-learningowe to najpopularniejsza forma nauki teorii lotniczej potrzebnej do zdobycia licencji pilota samolotowego. Pozwala przyswoić 90% wiedzy bez ruszania się z fotela w czasie najdogodniejszym dla ucznia.
Po zakończeniu nauki obejmującej czytanie materiałów i zdawanie testów umieszczonych na platformie internetowej, odbywa się 10 godzin nauki w formie bezpośredniego spotkania i konsultacji z wykładowcami.
Szkolenie praktyczne
Kurs praktyczny do licencji pilota samolotu lekkiego LAPL(A) na samolocie Cessna 152, obejmuje programowo 30 godzin lotów.